15.01.2019

Kaza Namazına Nasıl Niyet Edilir?




Kaza Namazına Nasıl Niyet Edilir?

Bir namaz nasıl kılınıyorsa aynı şekilde de kazası kılınır. Sadece niyet ederken aşağıdaki şekilde niyet edilir.

Sabah Namazının kazası: 2 rekat farzı kılınır. “Niyet ettim Allah rızası için, vaktine yetişip de kılamadığım ilk sabah namazını kılmaya” veya “son sabah namazını kılmaya.”
Öğle Namazının kazası: 4 rekat farzı kılınır. “Niyet ettim Allah rızası için, vaktine yetişip de kılamadığım ilk öğle namazını kılmaya” veya “son öğle namazını kılmaya.”
İkindi Namazının kazası: 4 rekat farzı kılınır. “Niyet ettim Allah rızası için, vaktine yetişip de kılamadığım ilk ikindi namazını kılmaya” veya “son ikindi namazını kılmaya.”
Akşam Namazının kazası: 3 rekat farzı kılınır. “Niyet ettim Allah rızası için, vaktine yetişip de kılamadığım ilk akşam namazını kılmaya” veya “son akşam namazını kılmaya.”
Yatsı Namazının kazası: 4 rekat farzı kılınır. “Niyet ettim Allah rızası için, vaktine yetişip de kılamadığım ilk yatsı namazını kılmaya” veya “son yatsı namazını kılmaya.”
Vitir Namazının kazası: 3 rekat aynen kılını. “Niyet ettim Allah rızası için, vaktine yetişip de kılamadığım ilk vitir namazını kılmaya” veya “son vitir namazını kılmaya.”

1 yorum:

Öne Çıkan Yayın

Kız Çocuğu Bir Nimettir